Heb je anno 2021 nog wel een eigen website nodig?

Ja! Net omdat er zoveel sociale mediakanalen zijn waarop kan geadverteerd worden, heb je een eigen website nodig. Je website is namelijk het enige stukje digitale eigendom waar je zelf alle controle over hebt. Bovendien zullen de meeste advertentiecampagnes erop gericht zijn om verkeer naar je eigen website te sturen. Daar kan men dan meer informatie bekomen, of tot een aankoop overgaan.

Heb je een uitgebreide website nodig?

Niet noodzakelijk. Veel hangt af van het soort producten en diensten die je aanbiedt en welke doelstellingen je onderneming heeft. Een eigen website is vooral belangrijk in de laatste stap van de zogenaamde customer journey, de beslissingsfase. Daarnaast is een website ook belangrijk in de tweede en derde stap, de exploratie- en gebruiksfase. In de eerste stap van de customer journey is je website het minst van belang. Lees hieronder meer over de verschillende stappen van de customer journey.

Recente projecten

Bekijk hieronder enkele van onze projecten

Je website en de customer journey

Elke klant die je hebt en zal hebben, doorloopt de 4 fasen van de customer journey. Die bestaat uit volgende stappen:

Het ontstaan van een behoefte

Zolang de behoefte voor je producten of diensten nog niet bekend is voor je prospecten, zullen ze je website uiteraard niet spontaan gaan bezoeken. In deze fase is je website dus niet zo belangrijk. In deze eerste fase zijn vooral online advertenties op Google, sociale media en via e-mail marketing heel belangrijk om in te zetten.

Exploratiefase

Voelen je prospecten een nood, dan gaan ze zich gewoonlijk eerst uitgebreid informeren over je product of dienst. Dat komt omdat er een stroom aan informatie online beschikbaar is. Mensen nemen meer dan ooit de tijd om uitgebreid rond te kijken op verschillende websites, je product of dienst in te typen in Google, of doorklikken op Facebook advertenties of je e-mail nieuwsbrieven, waarna ze op je site terechtkomen. Het is dan ook belangrijk dat wanneer men op je website terecht komt, je website goed informeert en mensen overtuigt dat jouw aanbod het beste is.

Beslissingsfase

Je website is heel belangrijk in de beslissingsfase. Als men éénmaal besloten heeft om bij jou te kopen, zal men waarschijnlijk nog eens opnieuw je website bezoeken. Als je een e-shop hebt wordt je website de plaats waar de verkoop plaatsvindt. Maar ook wanneer je “offline” verkoopt, wordt vaak op weg naar je winkel nog eens je website geraadpleegd, voor openingsuren of een telefoonnummer, of om nog een laatste keer het adres of het specifieke product dat men wenst te kopen op te zoeken alvorens men je winkel binnenstapt. Dit onderstreept nogmaals het belang van een mobielvriendelijke website.

Gebruiksfase

Ook na aankoop speelt je website nog steeds een belangrijke rol. Je wilt natuurlijk graag dat klanten nog eens dezelfde producten bij je komen kopen, of nieuwe producten bij je kopen, of dat ze op je website leren hoe het product te gebruiken. Op deze manier werk je ook aan klantentrouw en zorg je ervoor dat je langetermijnrelaties opbouwt met je klanten.

Overweeg je te starten met een nieuwe website, maar weet je niet goed of het starterspakket met website voldoende is, of je beter ineens een meer complexe website volledig door ons laat bouwen? Of heb je vragen over online adverteren of marketing automatisatie? Schrijf je dan in voor een gratis consultatie van 30 minuten waarin we vrijblijvend kennismaken en je doelstellingen bespreken. We geven je gratis tips op maat en gaan samen na of we je kunnen helpen met onze dienstverlening. Dit gesprek is geheel vrijblijvend!

GRATIS internet marketing CONSULTATIE

Hoe zet je internet marketing optimaal in voor jouw kmo?

Tijdens een gesprek van 30 minuten bespreek je 100% bruikbare strategieën om als starter of groeiende onderneming jouw website optimaal te laten renderen. 

Wacht niet te lang om een datum te kiezen, het is tijdelijk nog gratis!