Waarom je best gelijktijdig inzet op verschillende online kanalen

Het lanceren, ontwikkelen en onderhouden van een marketingcampagne vereist veel tijd en moeite, kennis van de doelgroep en marketingtrends. Tegelijkertijd zijn er momenten waarop zelfs de meest geavanceerde marktanalisten voor een onoverkomelijke muur staan wanneer er niet genoeg frisse ideeën zijn om zich te onderscheiden van de concurrentie. Het concept van crossmediale marketing is de combinatie van verschillende communicatiekanalen met de consument om de meest effectieve balans te vinden tussen doelgroepdekking en penetratiediepte.

Bij cross-mediamarketing worden verschillende media tegelijkertijd gebruikt om je marketingboodschap in de hoofden van mensen te krijgen. In plaats van je dienst of product enkel op je website te adverteren, gebruiken we een combinatie van betaalde zoekresultaten, mobiele applicaties, advertentielinks, YouTube-video’s, gedrukte brochures, radio- en televisie-advertenties, sociale media en andere hulpmiddelen.

3 effectieve strategieën voor crossmarketing:

1. De boodschap is gerelateerd aan betekenis en doel. Reclame, die verschillende berichten naar verschillende doelgroepen brengt, kan tot misverstanden leiden.

2. Creëren van een duidelijke oproep tot actie. Dit punt is belangrijk omdat het de verdere acties van uw doelgroep en het complexe begrip van uw reclameboodschap zal bepalen.

3. Gepersonaliseerde reclame. Het is heel belangrijk om iets persoonlijks aan je advertenties toe te voegen. Dit geeft je merk een bepaald imago, schept vertrouwen en benadrukt de identiteit ervan, waardoor je je kan onderscheiden van andere organisaties.

De voordelen van deelname aan crossmarketingprojecten zijn duidelijk voor elke ondernemer. Het combineren van inspanningen in een consistent crossmarketingplan en het hierop aansluitend uitbreiden van het klantenbestand zal ongetwijfeld leiden tot betere resultaten en meer winst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *