Hoe kan ik mijn mailbox configureren in de standaard Windows 10 mail client?

You are here:
← All Topics
  1. Open je standaard Windows 10 mailprogramma.
    1. Indien dit de eerste account is die je aanmaakt, klik dan op ‘+ Add Account’ in het verwelkomingsvenster.
    2. Heb je al andere accounts en wordt het verwelkomingsvenster niet getoond, klik dan op het tandwiel onderaan links. Het menu ‘Instellingen’ zal vanuit de rechterkant verschijnen. Klik nu op ‘Manage Accounts’ en je zal de button ‘+Add account’ zien.
  2. Kies uit de lijst de optie ‘Advanced setup’.
  3. Kies vervolgens ‘Internet email’.
    1. De ‘Account name’ is de naam die je vrij kunt geven aan deze mailbox. Kies iets met een duidelijke betekenis, zoals werk of privé.
    2. Wat je invult bij ‘Your name’ zal getoond worden bij de mensen aan wie je een mail zendt.
    3. De ‘Incoming email server’ (IMAP) is: protocol:imap.mailprotect.be
    4. Selecteer de bijhorende optie voor ‘Account type’: IMAP4
    5. Vul uw volledig e-mailadres in bij ‘Email address’.
    6. Bij ‘User name’ vult u opnieuw uw volledig e-mailadres in.
    7. Vul uw wachtwoord in. (Ga naar mijn.pirana.be als je je wachtwoord opnieuw moet instellen en keer terug naar deze handleiding wanneer je daarmee klaar bent)
    8. Bij ‘Outgoing (SMTP) email server’ vul je in:
      smtp-auth.mailprotect.be
    9. Controleer dat alle opties onderaan aangevinkt zijn:
      1. Outgoing server requires authentication
      2. Use the same user name and password for sending email
      3. Require SSL for incoming email
      4. Require SSL for outgoing email
    10. Klik op Sign-in
  4. Je bent klaar. Wacht even om je e-mailinstellingen te laten synchroniseren.

NL
EN NL