Wat is Google Ads (SEA) ook alweer?

Online adverteren bestaat al vele jaren via Google Ads. Wanneer iemand een trefwoord intypt in Google, kan jouw advertentie tevoorschijn komen. En dat hangt niet enkel af van het zoekwoord, maar ook van bijkomende eigenschappen zoals bijvoorbeeld de locatie waarop de surfer zich op dat moment bevindt (herinner je dat websites ondertussen meestal met een mobiele telefoon worden bekeken!) en veel andere informatie die Google van haar bezoekers bijhoudt via je surfgedrag, je Google-account en via andere apps waarmee je Google-account is verbonden (denk bijvoorbeeld aan het succes van Spotify). 

Aan Google betaal je enkel voor je advertentie wanneer de surfer effectief op je advertentie heeft geklikt. Dit in tegenstelling tot Facebook waar je niet betaalt per klik, maar per 1000 weergaves. Adverteerders die hetzelfde woord gebruiken, komen in een soort trechter terecht waaruit Google en Facebook automatisch de adverteerders selecteren die in de respectievelijke advertentieruimtes zullen verschijnen. 

Veel ondernemingen adverteren enkel op de Google-site zelf, maar we bevelen aan om ook visuele Google advertenties te plaatsen op websites van derden en niet te vergeten, op Youtube, wat ook een zeer belangrijk onderdeel van Google is.

Google bepaalt welke advertenties verschijnen op basis van 2 kenmerken:

  • de prijs die je wil betalen om je advertentie zichtbaar te maken
  • de kwaliteit van je advertentie én van de webpagina waarop je bezoeker zal landen nadat hij op je advertentie heeft geklikt

Google houdt dus niet enkel rekening met de hoogste bieder, maar hecht ook veel belang aan de kwaliteit van de webpagina. Daarom is het zeker niet zo dat de hoogste bieder steeds ‘wint’! Hoe dit precies berekend wordt, is een goed bewaard geheim van Google.

Adverteren op Google Ads met jouw onderneming?

Overweeg je om te gaan adverteren op Google? Schrijf je dan hieronder vrijblijvend in voor een consultatie van 30 minuten om de mogelijkheden van Google Ads op maat van jouw onderneming te leren kennen.

GRATIS CONSULTATIE

Hoe zet je internet marketing optimaal in voor jouw kmo?

Tijdens een gesprek van 30 minuten bespreekt Anne-Marie 100% bruikbare strategieën om als starter of groeiende onderneming jouw website optimaal te laten renderen. 

Wacht niet te lang om een datum te kiezen, het is tijdelijk nog gratis!